Monday, April 23, 2012

Hey, jij! Werner de walvis!

Walvissen, waar denk je aan bij Walvissen? Ik denk aan grote beesten in de oceaan. Best wel raar dat ze WalVISSEN heten, want wist je dat het niet eens VISSEN zijn? Het zijn zoogdieren. Walvissen hebben 260 tanden, ze wegen 90 tot 150 ton en ze zijn in het algemeen groter dan een deurklink. Dat laatste weet ik door de geniale walviskenner "Walvisfeiten" op twitter.

Ik vind walvissen vet strak en cool. Het zijn mijn lievelings dieren! Nee oke, ff serieus ik haat ze. Wist je dat walvissen  pijlinktvissen opeten? Pijlinktvissen ofzo iets zijn vissen in de vorm van een pijl die inkt geven.  Je hebt veel meer aan Pijlinktvissen dan aan Walvissen. Dankzij Pijlinktvissen kan je pen tenminste schrijven! Klik hier  als je een Pijlinktvis wilt zien, ze hebben echt een "pijl" vorm. ;)

No comments:

Post a Comment